مطالعات هتل زیارتی ۳ ستاره ۹۰ص
قیمت : ۱۰٫۰۰۰ تومان
۱- پیشنهاد یا طرح اولیه تحقیق
۱-۱- عنوان تحقیق ۱
۲-۱- بیان مسئله ۱
۳-۱- هدف پروژه ۲
۴-۱- منابع و پیشینه تحقیق ۳
۲- مطالعات زمینه
۱-۲- موقعیت جغرافیایی و تقسیمات سیاسی استان خراسان ۴
۲-۲- جغرافیای طبیعی و اقلیم خراسان ۴
۳-۲- شرایط اقلیمی شهر مشهد ۴
۱-۳-۲- مشخصات اقلیمی شهر مشهد ۴
۲-۳-۲- دما و رطوبت ۵
۳-۳-۲- وزش باد ۵
۴-۳-۲- جهت استقرار ساختمان ۶
۵-۳-۲- جمعبندی ۶
۶-۳-۲- ویژگیهای عمومی اقلیم سرد ۶
۷-۳-۲- فرم و جهتگیری ساختمان ۷
۸-۳-۲- تهویه ۷
۳- مطالعات پایه
۱-۳- بررسی وضعیت هتلهای شهر مشهد ۸
۱-۱-۳- هتلهای ۳ ستاره موجود در شهر مشهد ۸
۲-۱-۳- هتل ۲ ستاره مشهد ۹
۳-۱-۳- هتل آپارتمانها ۹
۴-۱-۳- مهمانپذیری شهر مشهد ۱۰
۲-۳- نتایج حاصله از بررسی وضعیت مکانی هتلهای مشهد و جذب مسافر ۱۳
۱-۲-۳- نت ایج حاصل از بررسی (تعیین درجه هتل مورد نظر) ۱۵
۲-۲-۳- نحوه تعیین زمین مناسب برای احداث هتل با استفاده از نقشه مبنا ۱۶
۳-۳- فرم درجهبندی مهمانخانههای کشور ۱۸
۴-۳- شناخت ۳۰
۱-۴-۳- عوامل بصری جذبی ۳۰
۲-۴-۳- عوامل جذب در طراحی ۳۰
۳-۴-۳- شرح فعالیتهای هتل ۳۲
۱-۳-۴-۳- انواع فعالیتهای قابل بررسی در هتل ۳۲
۲-۳-۴-۳- پلان طبقات ۳۳
۳-۳-۴-۳- شکلهای مختلف هسته ارتباطی ۳۳
۴-۳-۴-۳- معیارهای طراحی اتاقهای خواب ۴۰
۵-۳-۴-۳- طبقات اتاقخوابها ۴۱
۴-۴-۳- اهداف برنامه ریزی لابی ۴۶
۵-۴-۳- اهداف در طراحی رستوران ۴۶
۱-۵-۴-۳- فضاهای خدماتی پشتیبانی (دور از دید) ۴۹
۲-۵-۴-۳- فضاهای آمادهسازی غذا و انبار آذوقه ۵۰
۱-۲-۵-۴-۳- محاسبات فضایی راهروهای حرکتی ۵۲
۳-۵-۴-۳- فضای بارانداز دریافت مواد اولیه، زباله و انبار عمومی ۵۴
۴-۵-۴-۳- نواحی و فضاهای مربوط به کارکنان ۵۵
۵-۵-۴-۳- رختشویخانه و خانه داری ۵۵
۱۱-۳-۴-۳- بخش مهندسی و تأسیسات مکانیکی ۵۶
۵-۳- خصوصیات مسافر (با توجه به تعریف هتل و شرح فعالیتهای آن) ۵۷
۱-۵-۳- امکانات و فضاهای عمومی مورد توجه و استفاده مسافر ۵۸
۲-۵-۳- امکانات و خدمات جنبی مورد استفاده مسافر ۵۸
۳-۵-۳- تمایل مسافر و نحوه پاسخگویی به نیازهای خوراکی و غذایی خود ۵۸
۴-۵-۳- متوسط اقامت مسافر ۵۹
۴- مطالعات تکمیلی
۱-۴- بررسی سه نمونه از هتلهای سه ستاره داخلی ۶۱
۱-۱-۴- هتل سلام (سه ستاره نوع A) 61
۲-۱-۴- هتل آزادی (سه ستاره نوع C) 71
۳-۱-۴- هتل صدر (سه ستاره نوع B) 78
۴-۱-۴- نتایج حاصل از بررسی سه نمونه از هتلهای سه ستاره داخلی ۸۰
۵- تحلیل
۱-۵- برنامه فیزیکی ۸۴
۲-۵- تعیین هزینه مناسب برای ساخت هتل ۸۶
۶- تجزیه و تحلیل در طراحی و ارائه اصول طراحی و آلبوم مدارک
۱-۶- تدوین سیاستگذاری وظایف و فضاهای هتل مورد نظر و معیارهای طراحی فضاها ۹۳
۲-۶- دیاگرام ها ۹۳
۳-۶- بررسی سایت ۱۰۰
۱-۳-۶- عناصر شاخص شهری و تأثیرگذار بر روی زمین ۱۰۰
۱-۱- عنوان تحقیق: هتل زیارتی (۳ ستاره)
۲-۱- بیان مسأله
در فرهنگ عامه مردم ایران سفر جایگاه ویژهای از جهت گسترش اطلاعات، آگاهیها و شناخت انسان داردو انسان با تجربه در این فرهنگ به انسان جهاندیدهای تبدیل میگردد که به سیر و سفر در اطراف و اکناف جهان پرداخته و از هر قوم و ملتی شناخت و نشانهای در ذهن خود دارد.
با توجه به این موضوع، در چند سال اخیر هتل و هتلداری به صنعتی واقعی تبدیل گردیده و از گسترش سریع و فوقالعادهای برخوردار بوده است، به طریقی که مانند هر محصول صنعتی دیگر تولید میشود به طوری که این محصول صنعتی از قوانین و ظوابط بازار و محاسبات سودآوری تبعیت میکند. بدون شک تأثیر این تحول از یک سو بهبود سطح نسبی خدماتی است که در هتلها از هر نوع عرضه خواهد شد و از سوی دیگر به تنزل چشمگیر کیفیت معماری چه در سیما و چه در درون آن خواهد انجامید.
بر همین اساس اهمیت این موضوع فراتر از آن است که از روشهای به اصطلاح«سریع و عقلانی» که معمولا میتوانند خواستهها را برآورده سازند، استفاده شود، یعنی نمیتوان و نبایدبه نوعی « کمال ارزانقیمت» دست یافت بلکه بیشتر باید به کمک معماریائی هماهنگ و منطبق با نیازها و با سازماندهی در خور، به طیفی از فضاها دست یافت که قابل زنجیره شدن و تکرار مشابه از یک مکان به مکان دیگر با تشابهات اغراقآمیز در جزئیات آن یعنی فضایی بدون هویت نباشد، بلکه فضایی باشد مأنوس، که به آن میتوان احساس تعلق نمود.
شهر مشهد چه از لحاظ زیارتی با وجود بارگاه ملکوتی هشتمین پیشوای شیعیان جهان و چه از جهت سیاحتی با توجه به آثار فرهنگی و تاریخی فراوان و همچنین گشودهشدن راههای آسیای میانه در شرق کشور و در فاصله نزدیک مشهد سالیانه چندین میلیون زائر مشتاق و مسافر داخلی و خارجی را به سوی خود میکشاند. لذا رفع مشکلات اسکان زائرین و مسافرین تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی و حتی شخصیتی این شهر بزرگ و مقدس اغمال میکند.
مقولهای که در این پروژه به آن پرداخته میشود، طراحی هتل زیارتی در محدوده اطراف حرم مطهر میباشد. در این مطالعات سعی شده است پس از شناخت دقیق نوع مسافرین شهر مشهد و قصد اصلی این مسافرین و نیز کمبودها و نیازها ، به شناخت عملکردی فضای هتل و تعیین نوع مطلوب هتل در وضعیت فعلی شهر و در نهایت مکانیابی مناسب در محدوده مورد نظر و سپس به طراحی بپردازیم.
مطالعات هتل زیارتی ۳ ستاره ۹۰ص
قیمت : ۱۰٫۰۰۰ تومان