تصویر ثابت

مطالعات طراحي دبيرستان 90ص | سايت پروژه هاي آماده ولي غلامي http://www.09375883058.ir مطالعات طراحي دبيرستان 90ص - سايت پروژه هاي آماده ولي غلامي

فروشگاه




مطالعات طراحی دبیرستان ۹۰ص


مطالعات طراحی دبیرستان ۹۰ص
قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

فصل اول:
آموزش
تکنولوژى آموزشى
تکنولوژى آموزشى در ایران
ضرورت توجه به فضاهای آموزشی

فصل دوم:
تأثیر متغیرهای سازمانی در عملکرد قرارگاه های تربیتی
تأثیر نقش های اجتماعی در عملکرد قرارگاه های تربیتی
جایگاه دانش آموزان در سیستم های مختلف آموزشی
سیستم آموزشی حلقه ( گروه سالار )
سیستم رایج ( معلم سالار )
سیستم مدرن ( دانش آموز سالاری )
اصول و اهداف سازمانی برای محیط های آموزشی
سازمان اجتماعی کلاس
سازماندهی محیط فیزیکی
الف – ( سازماندهی ( ردیفی ـ ستونی )
ب – ( سازماندهی دایره ای )
ج – ( سازماندهی انفرادی و گروهی )
بررسی تأثیر نظام آموزشی بر عملکرد فضاهای آموزشی
الف – تصوری جدید نسبت به آموزش و روند یادگیری
ب – توجیهی خاص نسبت به پرورش خصوصیات روحی و شخصیتی دانش آموز

فصل سوم:
خانواده و فرزندان در دوره دبیرستان
رشد اجتماعى نوجوان
نیازهاى نوجوان
هدفمند بودن
نیاز به سازگارى با بزرگسالان
نیاز به سازگارى با همسالان
نوجوان چه کمکهایى نیاز دارد
روابط اجتماعى
مشکلات تحصیلى
راهنمایىهاى مذهبى و اخلاقى
علل سازش نایافتگى نوجوان
اثر تغییرات جسمانى بر نوجوان
راههاى کاهش مشکلات تحصیلى دانشآموزان دوره متوسطه

مطالعات تکمیلی

نظام آموزشی کشورهای جهان
مقدمه ای بر نظام آموزشی کشورهای جهان
• قاره آسیا
• قاره آفریقا
• قاره آمریکا
• قاره اروپا
• قاره اقیانوسیه
نظام آموزشی ایران
چشم انداز اقتصادی- اجتماعی
سیاستهای آموزشی
ساختارنظام آموزشی
مقطع تکمیلی متوسطه
اهداف مقطع تکمیلی متوسطه
دورههای متوسطه
مدارس قبل و پس از انقلاب
نرخ سواد آموزی از گذشته تا حال
نظام جدید آموزشی ایران
بحث و نتیجه گیری

بررسی نیازهای آموزشی
نور
صوت
شرایط اقلیمی و چالش های طراحی
شرایط مناسب هوا در فضاهای داخلی
۱٫ جلوگیری از اتلاف حرارت
۲٫ بهره گیری از انرژی خورشید .
۳٫ جلوگیری از گرم شدن هوای کلاس
۴٫ مبحث گیاهان و نور
۵٫ محافظت ساختمان در برابر بارندگی
۶٫ جلوگیری از گرم شدن کلاسها با استفاده از باد
۷٫ موضوع درخت و فضای سبز در برابر باد
۸٫ جلوگیری از گرم شدن و مرطوب شدن کلاسها
۹٫ جهت استقرار ساختمان
۱۰٫ سازماندهی پلان ساختمان
۱۱٫ اندازه پنجره
۱۲٫ مصالح ساختمانی
۱۳٫ سایه بان ها
راه کار

مطالعات تطبیقی

مطالعه پلان دبیرستان Lincoln در ft.collins کلرادو آمریکا
دبیرستان ساکس
دبیرستان نیاگارا
دبیرستان ام سی اسمیت

مطالعات زمینه
ویژگی های طبیعی مشهد
آنالیز سایت
مطالعه پلان دبیرستان امام رضا چهار راه خیام مشهد

طراحی

مبانی فرم
فرم و عملکرد
ارگانیک و ارگانیسم
معماری ارگانیک نوین از دیدگاه Tom Brigham
فرم و زمینه
معماری ایده آل
فهرست منابع و مآخذ

دلیل اصلی انتخاب این موضوع مربوط به مبانی نظری خاص مدنظر در این طرح می باشد. بدلیل اینکه مبانی طراحی این دبیرستان و نحو تفکرات کالبدی در پیدایش آن از مفاهیم و ساختارهای طراحی نسبتاً پیچیده و ناآزموده تا این زمان توسط دانشجو شکل گرفته است،لذا موضوعی برای طراحی با زیربنا و برنامه ریزی عملکردی محدود انتخاب گردیده که امکان صرف زمان کافی برای تعیین جزئیات سازه ای و انتقال مفاهیم مطرح در مبانی نظری پروژه به خطوط معماری وجود داشته باشد. در ضمن یکی از دلایل انتخاب این پروژه آشنایی نسبتاً کافی با فضاها و شناخت کلی پروژه با توجه به تجربیات گذشته من بوده است.

متأسفانه در کشور ما همواره به مقوله مدرسه سازی (همانند مسکن) بدلیل کمبود شدید فضای آموزشی به دیده کمی نگریسته شده است و بدلیل اینکه فضاهای آموزشی عموماً به عنوان فضاهای دولتی و عمومی تلقی شده، کمتر مورد توجه سرمایه گذاری بخش خصوصی واقع شده اند. پیدایش مدارس غیرانتفاعی هم کمکی به این موضوع نکرد و این مدارس با تبدیل منازل مسکونی به واحدهای آموزشی حتی می نیمم استانداردهای فضای آموزشی را عموماً رعایت نکردند. شاید در مشهد به تعداد انگشتان دست، مدارسی با رعایت تمامی ضوابط فضاهای آموزشی موجود نباشد. حتی مدارسی که برای دانش آموزان تیزهوش نیز بنا می شوند، بدلایل گوناگون قادر به پاسخگویی به بسیاری از نیازهای شاید فراموش شده کاربران خود نیستند. طراحی نادرست و نقص های فراوان که امروزه در فضاهای آموزشی ایران در مقاطع گوناگون از مقطع ابتدایی تا سطح عالی بوضوح دیده می شود، در کیفیت آموزش و پرورش نسل محصل جامعه ما که مدت زمان زیادی از ساعات فعالیت روزانه خود را در محیط های آموزشی می گذارنند، تاثیر منفی داشته و از عوارض آن می توان به ناهنجاریهای رفتاری و اجتماعی اشاره کرد.
مطالعات طراحی دبیرستان ۹۰ص
قیمت : ۱۰۰۰۰ تومان

    icon


tavajo



ارسال نظر

نام:

ایمیل:

وب سایت:

متن و پیام شما: