خانه / مطالعات و پایان نامه معماری / مطالعات فرودگاه رامسر ۷۰ص

مطالعات فرودگاه رامسر ۷۰ص

مطالعات فرودگاه رامسر ۷۰ص
قیمت : ۷٫۰۰۰ تومان
همراه این مطالعات ۳۵صفحه فایل ورد در رابطه با ضوابط طراحی فرودگاه و چند فایل پاورپوینت و ورد دیگر در زمینه فرودگاه و معرفی فرودگاه های : امام خمینی،فرودگاه کوالالامپور، فرودگاه استان گیلان، فرودگاه کانسای ژاپن ایمیل می شود.

مشاهده فهرست مطالعات فرودگاه ۳۰۰ص – کلیک کنید

خش اول- بررسی وضعیت موجود
۱-۱- بازدید محلی و مذاکره و تبادل نظر با کارکنان
۱-۲- تعیین سطوح پایانه مسافری و ساختمانهای جنبی
۱-۳- جمع‌آوری آمار تعداد پرواز
۱-۴- بررسی وضعیت اراضی حوزه داخلی فرودگاه
۱-۵- بررسی تسهیلات فرودگاهی به لحاظ آب و برق و تلفن
۱-۵-۱۰- بررسی تأسیسات مکانیکی وضع موجود
۱-۶- جمع‌آوری آمار شرکتهای هواپیمائی و هواپیماهای آموزشی
اطلاعات AIP و نقشه‌های فرودگاه
بخش دوم- برآورد ترافیک و سطوح مورد نیاز در دوره طرح
۲-۱- برآورد تعداد مسافر و حجم بار
۲-۱-۳- پیش‌بینی نوع هواپیما و تعداد نشست و برخاست
۲-۱-۶- پیش‌بینی پارکینگ زمینی
جدول سطوح کاربری طرح جامع
۲-۵-۲- تأسیسات برق
برآورد مصرف آب و گاز مورد نیاز

بخش اول
بررسی وضعیت موجود
۱- بررسی وضعیت موجود
۱-۱- بازدید محلی،‌ مذاکره با رئیس و مسئولین فنی فرودگاه
فرودگاه در شمال شهرستان رامسر و در مرکز شهر و حاشیه دریای خزر در سال ۱۳۴۲ بصورت باند خاکی تأسیس و در سال ۱۳۴۷ عملیاتی گردیده است. این فروگاه توسط شرکت نفت و دولت تأسیس گردیده است. در گذشته استقبال بسیار خوبی از این فرودگاه بعمل می‌آمده است بطوری که روزی چهار پرواز در این فرودگاه انجام می‌‌شده است.
در حال حاضر باند فرودگاه آسفالت و دارای ۱۵۰۰ متر طول و ۴۵ متر عرض می‌باشد و از دو طرف باند پرواز نیز توسط جاده تنکابن بلوار مرکز تفریحی فدک احاطه گردیده است و از انتهای باند هر دو سو کمتر از ۱۰۰ متر فاصله جهت تطویل و توسعه باند وجود دارد اطراف فرودگاه در سمت شمال شرقی پر از درختان میوه و مرکبات و باغهای شخصی می‌‌باشد و در سمت جنوب غربی نیز مناطق مسکونی در فاصله بسیار کمی از باند و فنس فرودگاه وجود دارند و فرودگاه کاملاً از هر سمت محاصره گردیده است و کار توسعه را با مشکلات زیادی مواجه خواهد نمود. در مذاکرات بعمل آمده با مسئولین فرودگاه این نکته مشخص گردید که فرودگاه بدلیل محدودیت اراضی و ملاحظات اقتصادی نتوانسته در مقیاس بالا به پردازش مسافر و بار بپردازد و بدلیل کمبود امکانات هوانوردی و غیر هوانوردی و قدیمی بودن دستگاهها و تجهیزات حتی قادر به ارائه خدمات مطلوب مخصوصاً در شرایط جوی و آب هوایی نامساعد نگردیده است.
قسمتی از تملک اراضی برای توسعه و تطویل باند صورت پذیرفته‌اند که باعث امیدواری برای توسعه آتی می‌باشد البته بایستی به این نکته اشاره گردد که طرح تطویل باند بسیار محدود بوده و بسیار پرهزینه و از لحاظ فنی نیز با مشکلات زیادی توام خواهد بود. در حال حاضر هدف از ادامه فعالیت این فرودگاه آن است که پروازهای داخلی مسافر به مقصد تهران در آن پردازش گردیده و جهت رونق و ازدیاد تعداد پرواز این فرودگاه در زمینه صادرات گل و محصولات کشاورزی و مرکبات و توسعه صنعت توریست گام برداشته شود. که در این صورت مسلماً با مرتب بودن پروازها می‌‌توان با توجه به اقلیم فرودگاه به آینده آن تا حدودی امیدوار بود. از کلیه ساختمانهای فرودگاه شامل ساختمان ترمینال،‌ برج مراقبت- ساختمان فنی- مهمانسرا- ساختمان ایمنی زمینی- ساختمان برق اضطراری و موتورخانه و محوطه‌های مربوطه، اراضی محدود فرودگاه در داخل و خارج فنس حفاظتی، پست نگهبانی در بدو ورود و منبع هوایی آب بازدید بعمل آمده و کیفیت کلیه این ابنیه مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت که در بندهای بعدی مطالعات به آنها اشاره خواهد شد.

۱-۱-۱- کمبودها از دیدگاه کارکنان فرودگاه
– قدیمی بودن دستگاههای ناوبری
– آسفالت نامطلوب باند و توقفگاه هواپیما
– کمبود خودرو فرودگاه
– جاده حفاظتی کنار فنس بسیار نامطلوب و خاکی می‌باشد.
– عدم وجود تسمه نقاله جهت انتقال بار مسافرین
– ازدحام پرندگان مخصوصاً در فصل بهار و تابستان
– جایگاه نامناسب و فرسوده شدن برج مراقبت پرواز و سیستم‌های ناوبری و پوسیده شدن کابلها
۱-۱-۲- کمبودها از دیدگاه اینجانب و استفاده‌‌کنندگان
– نامناسب بودن فنس کشی فرودگاه
– رویش گیاهان و بوته‌های بلند در جاده حفاظتی اطراف فرودگاه
– نزدیکی منازل مسکونی اطراف به باند فرودگاه
– فاصله بسیار اندک باند از ساحل دریای خزر
– عدم وجود دیوار حفاظتی جهت جلوگیری از پیشروی آب به سمت فرودگاه
– عدم وجود قسمت سوخت‌رسانی
– عدم وجود هر گونه فعالیت بازرگانی در فرودگاه
– عدم وجود تعداد مسافر کافی بدلیل گرانی بلیط، فاصله کم رامسر تا تهران و وجود راههای زمینی تا تهران از شهرستانهای چالوس- و لاهیجان که حوزه نفوذ فرودگاه محسوب می‌‌شود.
– کوتاهی طول باند پرواز
– وجود رودخانه‌‌ای در آستانه باند ۳۱ بفاصله تقریبی ۵۰ متر از اورران Over RUN باند
۱-۲- تعیین سطوح پایانه مسافری و کلیه ساختمانهای جنبی و عملیاتی و همچنین سطوح عوامل پرواز (باند و تاکسیوی و توقفگاه هواپیما)
فرودگاه رامسر کلاً یک فرودگاه غیرنظامی است و برای فعالیتهای نظامی ساخته نشده است و تا بحال برای اهداف مختلف توسط ارگانهای هواپیمائی مورد استفاده قرار گرفته‌ است. از جمله سازمانهایی که از این فرودگاه در طول چندین سال استفاده کرده‌اند می‌توان از شرکتهای هواپیمائی ذیل نام برد.
۱- کشاورزی ۲- هواپیمائی کشوری ۳- ایران ایر ۴- آسمان
به طور کلی در حال حاضر شرکت هواپیمائی آسمان عمل کننده اصلی در فرودگاه می‌باشد. مساحت اراضی فرودگاه ۷۵ هکتار می‌باشد فرودگاه در شمال شهر رامسر قرار دارد نزدیکترین شهر به این فرودگاه چابکسر است که تا رامسر تا حدود ۱۱ کیلومتر فاصله دارد. فرودگاههای دیگر استان در حال حاضر شامل فرودگاه رشت و نوشهر می‌شوند که به ترتیب با این فرودگاه ۱۲۱ و ۸۵ کیلومتر فاصله زمینی دارند. فرودگاه رامسر کلاً در اختیار مدیریت این فرودگاه از لحاظ اراضی می‌باشد استفاده از اراضی فرودگاه رامسر به شرح ذیل است.
۱-۲-۱- ساختمانها
۱- مساحت پایانه مسافری ۱۵۷۴ متر مربع
۲- مساحت کابین کنترل و برج (در ابتدای باند ۳۱ قرار دارد) ۲۷ متر مربع
۳- مساحت پاویون ۲۰۱ متر مربع
۴- مساحت ساختمان سپاه ۱۴۹ متر مربع
۵- مساحت نیروی انتظامی ۴۹۶ متر مربع
۶- مساحت ایمنی زمینی ۵۳۰ متر مربع
۷- مساحت مهمانسرا ۷۵ متر مربع
۸- مساحت خانه‌های سازمانی ۱۶ واحد ۳۲۷۵ متر مربع
۹- مساحت ساختمان برق اضطراری ۲۹۷ متر مربع
۱۰- ساختمان NDB (مکان مناسب نبوده و نیاز به جابه‌جایی و در صورت VOR می‌تواند حذف گردد.) ۱۲ متر مربع
۱۱- مساحت پارکینگ ماشین‌آلات ۲۰۵ متر مربع
۱۲- ساختمان هواشناسی ۱۵۰ متر مربع
۱۳- ساختمان انبار تدارکات ۲۱۶ متر مربع
۱۴- ساختمان نقلیه اداره فنی ۹۰ متر مربع
۱۵- پلاژ (برای استفاده پرسنل) ۶ دستگاه ۳۶۰ متر مربع
۱۶- محوطه پارکینگ خودروئی ۳۸۷۵ متر مربع
۱۷- مساحت کل اراضی فرودگاه حدود ۷۵ هکتار
۱-۲-۲- سطوح عوامل پرواز (باند تاکسی وی و توقفگاه هوایی)
محوطه پروازی فرودگاه رامسر در حالت فعلی شامل یک باند و یک اپرون و یک تاکسی وی به شرح زیر می‌باشد.
باند اصلی به طول ۱۵۰۰ متر و به عرض ۴۵ متر و مساحت اپرون ۶۵۰۰ مترمربع و تاکسیوی دارای مساحت ۲۴۸۴ متر مربع می‌باشد در سمت ۱۳ باند در THR چراغ نبر با WBAR پیش‌بینی شده است همچنین در طول ۱۵۰۰ متر باند در هر ۶۰ متر چراغ سفید نوع LIH پیش‌بینی شده و انتهای باند نیز با چراغ قرمز مشخص شده است برق اضطراری برای تمام چراغهای AD با فاصله زمانی ۱۵-۱۰ ثانیه تأخیر امکان پذیر است در بالای برج کنترل چراغ چشمک زن پیش‌بینی شده است…
مطالعات فرودگاه رامسر ۷۰ص
قیمت : ۷٫۰۰۰ تومان
همراه این مطالعات ۳۵صفحه فایل ورد در رابطه با ضوابط طراحی فرودگاه و چند فایل پاورپوینت و ورد دیگر در زمینه فرودگاه و معرفی فرودگاه های : امام خمینی،فرودگاه کوالالامپور، فرودگاه استان گیلان، فرودگاه کانسای ژاپن ایمیل می شود.

مشاهده فهرست مطالعات فرودگاه ۳۰۰ص – کلیک کنید